Paikallisuutiset
Muutoksia UK-puiston asiakaspalvelussa: ”Luovumme seinistä ja kohtaamme ihmisiä uudenlaisissakin paikoissa”
Palvelupiste Kiehisen tilat Saariselällä sulkeutuvat lokakuun alusta. Asiakaspalvelu siirtyy maastoon ja Internettiin. Ajankohtaiset tiedot näkyvät uuden lähtöportin näytöllä.
Jatkossa kansallispuistossa vieraileva voi kohdata asiakasneuvojan nykyistä useammin Saariselällä reittien lähtöpisteellä, maastossa ja taukopaikoilla. Metsähallituksen Luontopalvelut luopuu Kiehisen vuokratiloista ja panostaa asiakaspalveluun verkossa, puhelimessa ja talvikaudelle avattavalla uudella kansallispuiston lähtöportilla.
Saariselän keskustaan valmistuu talvikaudelle reittien lähtöpisteeseen portti, joka antaa ajankohtaista tietoa Urho Kekkosen kansallispuistossa ja Saariselällä vieraileville asiakkaille ympäri vuorokauden.Ajankohtaiset tiedot ovat näkyvillä lähtöportin infonäytöillä.
Metsähallituksen asiantuntijat tapaavat asiakkaita uudella lähtöportilla, reiteillä ja muilla taukopaikoilla.
– Uudelta lähtöportilta löytyy reittien lähtöpiste ja samalla viime hetken olennaiset tiedot retkeä varte. Kiehisen vuokratilojen haasteena oli, että tilat sijaitsivat hieman syrjässä reittien lähtöpisteestä, virkistyskäyttöpäällikkö Joel Erkkonen Metsähallituksen Luontopalveluista sanoo.
Palvelupiste Kiehisen tilat sulkeutuvat lokakuun alusta
Urho Kekkosen kansallispuiston palvelupiste Kiehinen suljetaan Saariselällä lokakuun alusta. Kiehisen palvelupiste sijaitsee Saariselän keskustassa, Santa’s hotel Tunturin Gielas -rakennuksen kivijalassa.
Kiehisestä on saanut retkeilyneuvontaa ja asiakkaat ovat voineet hoitaa myös lupiin ja tupien varaamiseen liittyviä asioita.
Tilan vuokrasopimus päättyy ja asiakaspalvelussa kokeillaan uudenlaisia tapoja. Digitaalinen asiakaspalvelu korostuu, mutta samalla myös läsnäolo siellä, missä ihmisetkin luonnosta nauttivat.
– Luovumme seinistä, mutta saamme myös jotain tilalle: pystymme kohtaamaan ihmisiä uudenlaisissakin paikoissa. Kun päivystystä fyysisissä tiloissa ei ole, meidän asiakasneuvojillamme on enemmän mahdollisuuksia jalkautua kansallispuiston poluille, Saariselän kylälle ja tapahtumiin, Erkkonen sanoo.
Urho Kekkosen kansallispuiston asiakaspalvelun tavoittaa lokakuun alusta soittamalla numeroon 020 6397 200 tai sähköpostilla ukpuisto@metsa.fi. Asiakasneuvojat päivystävät arkisin kello 9–16.30 välisenä aikana. Ajankohtaista tietoa päivitetään säännöllisesti myös verkkosivuille luontoon.fi/urhokekkosenkansallispuisto